La mediació a l'empresa, és cada vegada una opció més, quan parlem de gestió de relacions i, per tant, dels seus conflictes (de menor o major abast). Moltes persones consideren que el més adequat és introduir-la des de la Responsabilitat Social Corporativa (RSC).
És essencial analitzar i tenir en compte el per què és el més adequat introduir-la des d'aquesta perspectiva. La RSC és una nova branca corporativa que posa de manifest la capacitat de compromís que assumeix l'empresa, mitjançant accions, per assolir un major benefici als membres de l'empresa, i d'aquesta manera, millorar la seva activitat i aconseguir, un entorn sostenible i compromès socialment.
És essencial que una empresa sàpiga escoltar activament als seus membres, sigui quina sigui la seva posició, i involucrar-los en cadascuna de les coses que es fan en aquesta. Doncs han de sentir que pertanyen a l'empresa i els seus valors (sentiment de pertinença)
Quan ens parem a trobar aquells objectius comuns, és quan sorgeixen les discrepàncies entre els diferents actors. Per això, és tan important tenir un Sistema de Prevenció i Gestió de Conflictes, intentant dur a terme una conscienciació de tots els membres que conformen l'empresa, i per tant, es pugui fer internament (sense necessitat d'una figura externa permanent)
Són molts els beneficis que aporta la mediació en el si de l'empresa i a continuació us presentem aquells que creiem que són més rellevants:
Millora del clima laboral: s'arriba a una comunicació i relació interna molt més assertiva, positiva i de consens.
Disminució d'absència laboral: s'aconsegueix crear espais de confiança i tranquil·litat, on el treballador se sent còmode comentat la seva situació, i per tant, permet trobar situacions preventives a les baixes repetides.
Augment del sentiment de pertinença: els treballadors no només, fan la seva activitat diària amb millor actitud, sinó que se senten part de l'empresa i per tant, el compromís augmenta.
Reducció de costos: s'aconsegueixen abordar les divergències des d'una perspectiva conciliadora, deixant com última opció, els litigis (gairebé inexistents).
En conclusió, la mediació permet no només tenir millores directes en el seu funcionament diari (intern i extern) sinó la millora de la seva imatge pública, fent d'un recurs ja existent, un element de motivació i reputació.